Zomervakantie 2013 - Reisverslagen van Hans en Dominique Koffeman - WaarBenJij.nu Zomervakantie 2013 - Reisverslagen van Hans en Dominique Koffeman - WaarBenJij.nu

Zomervakantie 2013

We hebben heel lang nagedacht. Wat we wilden was naar Disneyland Parijs. Die boekten we dan ook. Van 23/9 tot 27/9, in een Disney Hotel inclusief ontbijt. Maar, de week ervoor hadden we ook nog vrij. Aangezien het half september was en er dan dus niet zo veel zon meer is op de meeste plekken van Europa bleven we lang twijfelen wat te doen. Niet dat we echt de brandende zon willen, want echte strandmensen zijn we niet. Maar we wilden toch wel wat mooi weer hebben om leuke dingen te kunnen doen. Een week voordat onze vakantie begon, kozen we toch maar voor het oude, vertrouwde Italië. We reden, zoals altijd, 's nachts. Het eerste wat we deden was een ijsje kopen bij onze vaste ijssalon. Kopje koffie op de boulevard en herinneringen ophalen van de vorige keer dat we daar zaten. Puur genieten na een stressvolle tijd van werken. Ik was mijn baan verloren maar had gelukkig een nieuwe baan gevonden waar ik na deze vakantie gelijk aan de slag kon.
In Italië moet ik bekennen is er van de dingen ontdekken en doen niet veel gekomen. Puur en alleen omdat we daar even de fut niet voor hadden. We hebben lekker bij kunnen tanken en samen gezellig in de zon spelletjes gedaan en op ons dooie akkertje gebarbecuet. We zijn lekker wezen shoppen en zijn op 21 september halverwege de middag in de auto gestapt op naar Frankrijk. De weg naar Parijs was geweldig, dwars door de bergen en natuurlijk door Mont Blanc, wat een rib uit je lijf kost! Maar een hele belevenis. Eenmaal in Frankrijk hebben we de auto op een parkeerplaats gezet en hebben we daar lekker een paar uur geslapen. Daarna verder gereden en kwamen we aan in Parijs. Voor de komende nacht hadden we een goedkoop maar goed hotel geboekt. We hebben de auto geparkeerd, een OV kaart gekocht en zijn de stad lekker in gegaan. 's Avonds zijn we naar een optreden in de Moulin Rouge geweest! Geweldig, echt bijzonder. Veel bloot maar wel echt historie. Je verveeld je geen moment want het is zo of stap je in een film.
De dag er op zijn we vroeg naar Disneyland vertrokken. We checkten in en konden gelijk doorlopen naar het pretpark. Bagage werd voor gezorgd dat het op onze kamer kwam, service!
Als kind kijk je, je ogen uit in Disneyland, maar als groot mens voel je, je gelijk weer kind. We hebben genoten van alle attracties, Disney figuren, shows en alle activiteiten. We zijn naar een 'Wild-West-Dinnershow' geweest en natuurlijk kwam Hans nog even in de spotlight te staan.
Omdat we in een Disneyhotel zaten konden we elke dag genieten van de Magic-hours. Je kunt dat al Disneyland in voordat de dag-bezoekers komen. Je hebt dus 2 uur lang de tijd om onbepekrt in de Buzz-lightyear te gaan of 10 rondjes achter elkaar in de Space Mountain. Echt top!
Ook die kan dus van onze bucket list :)